קבלת היתר בנייה במהירות

על מנת לשמור על הסדרי בנייה ברחבי הערים השונות בארץ, בין אם מדובר באזורים בעלי צורך בשימור ובין אם מדובר באזורים העונים לתנאים להתחדשות עירונית, חשוב לקבל היתר בנייה מתאים על מנת להשלים את כל הבנייה בצורה חוקית ובטוחה. לכן על מנת לקבל את ההיתר המתאים לנו, בין אם נבקש להגדיל את המרפסת שלנו ועד לשינוי הגדרת השטח עליה אנו גרים מומלץ להכיר את ההליכים הנדרשים על מנת להשלים את הבקשה הזו. הליכים אלו ידרשו מאיתנו לא פעם עזרה ממספר גדול של אנשי מקצוע, הכרה וגילוי של מידע אשר רלוונטי לנכס ועוד.

השלבים בקבלת היתר בנייה במהירות

כמו שציינו מעל מבין כל השלבים הראשוניים בתהליך קבלת היתר בנייה, הראשון הוא קודם כל בקשת מידע על הנכס שלנו, מידע זה יכלול את גודל השטח, את זכויות הבנייה שקיימות בשטח ועוד. אל השלב הזה כמובן מצטרפת ההגשה של התוכנית שלנו, אשר תכלול גם מילוי של לא מעט טפסים אך בעיקר תדרוש מאיתנו להכין תוכנית מפורטת אשר לא רק תענה על השינויים שנבקש לבצע אלא גם להיות מותאמת למגבלות הבנייה שהוצגו במידע קודם לכן. לכן הכנה של בקשות כאלו מומלץ לעשות בעזרת מהנדס או אדריכל, אשר יוכלו לבצע את ההתאמה הזו החל מאופי הבנייה שנבקש לבצע(בין אם מדובר בג'קוזי במרפסת ועד לדודי שמש) וגם להתאים אל הנחיות הבנייה והמגבלות השונות.

התשובות ומה עושים? כיום הרשויות המקומיות וועדות התכנון מציעות מסלולים מקוצרים להוצאת היתרי עבודה, כאשר קיים מסלול קצר של עד שישים ימים ומסלול "ארוך" של עד 90 ימים. מסלולים אלו מותאמים לסוגי הבנייה ולאופי השיפוץ שנבקש לבצע, עם זאת שני המסלולים יכולים להעניק תשובות דומות הנעות בין 3 אפשרויות. האפשרות הראשונה היא כמובן אישור וקבלת היתר בנייה, כאשר האופציה השנייה היא קבלת היתר בנייה עם שינויים והתאמות שיש לבצע לפי הנחיות הוועדה. האופציה השלישית ושעלולה להיות מורכבת לא פעם, היא דחייה של הבקשה שאליה יכולים להתווסף נימוקים או בקשות מטעם הוועדה על מנת לאשר את הבקשה שלנו. השלב הסופי הוא כמובן תשלומים מקומיים כמו היטלי שונים, הנקבעים על ידי העירייה והוועדה ובהתאם לאופי הבנייה.