איך לגדל פירות יער בבית

בשנים האחרונות טרנד גידול צמחים ביתיים הפך להיות די פופולרי בקרב הישראלי, הוא אולי החל אצל בעלי הגינות אך כיום הוא נחשב לנחלת הכלל גם של העירוניים מבין כולם. את הטרנד הזה מלווים מיני וזנים רבים של צמחים, החל מירקות כמו עגבנייה, מלפפון ועד לפירות כמו תפוזים, רימונים ועוד מגוון רחב של גידולים שונים. ומבין שלל הטרנדים שבגידול, ישנם גם פירות היער שהופכים ליותר ויותר שכיחים כאשר הם גדלים בבתים ומרפסות. הטרנד הלוהט הזה לא רק שהפך לרחב בין המגדלים השונים, אלא שפירות היער נחשבים למשפחה די נוחה ובריאה מאוד.

איך לגדל פירות יער בבית-מה צריך לדעת

חשוב לדעת כי בדרך כלל פירות יער זקוקים ללא מעט קור, עם זאת למריבתם גם זנים ותתי זנים המאפשרים גידולים גם באזורים חמימים כמו בטקסס שבארצות הברית. הזנים שכן יכולים לגדול בתנאים חמים יותר נחשבים לפופולריים מבין פירות היער, עם זאת הם גם דורשים לא מעט עבודת תחזוקה סביבם כמו הצללה ושמירה על אדמה לחה. בנוסף לכל אלו חשוב לזכור כי פירות יער ובעיקר אוכמניות זקוקות לאדמה חומצית, לכן אחת ההמלצות הבטוחות והיעילות לגידול של אוכמניות למשל היא הוספה של גופרית לפחות שלוש פעמים בשנה. כך יוכלו שורשי העץ לקבל את החומציות המומלצת עבורם ולגדול בצורה בריאה.

אור שמש ומים

עם גידול פירות יער מומלץ לשים לב לכמה משתנים כמו העונות, כאשר בתקופת החורף החשיפה לשמש תהיה מומלצת באופן מלא ואילו בתקופת הקיץ מומלץ על חצי צל ואם ניתן לבצע הצללה של עד 15% זה יהיה מושלם. לצד כל אלו חשוב גם לשמור על אדמה לחה ברוב זמן הגידול בעונות החמות, ולהימנע מהתייבשות עד כמה שניתן. שני הזנים שמאוד נחשבים לפופולריים במיוחד בגידול ביתי בישראל אלו הם "טיף בלו" ו"סאנשיין" המגיעים היישר מהחלקים החמים של ארצות הברית. זנים אלו זקוקים ללא מעט מים אך מצליחים להתגבר על מזגי אוויר קיצוניים ולהתמודד עם החום הישראלי. עונת הפרי של זן ה"סאנשיין" נזכה ביוני ואילו של "טיף בלו" נזכה לראות בחודשי אוגוסט וספטמבר.