מה מברכים על פירות יער

ישנם לא מעט פירות וירקות מעולים אשר חזרו אל חיינו בשנים האחרונות, הם לא רק "חזרו" אלא הגיעו יחד עם הכוחות רפואיות כי הפעם הם כאן בכדי להישאר ואפילו לעשות אותנו בריאים יותר. חלק מהפירות האלו כמו פירות היער, נמצאים עימנו כבר שנים ומוכרים בין אם בתרכובות מעובדות יותר ובין אם בתבשילים שונים ומאפים אחרים. אך עם החזרה שלהם אל המקפיאים ואל דוכני הירקנים, נשאלת כמובן השאלה מה מברכים על פירות יער? האם יש הבדל ואם כן אז מה כיצד אפשר להבחין ולברך את הברכה הנכונה?

מה מברכים על פירות יער? תלוי בבלו ובבלאק

טוב זה לא בדיוק תלוי או בסוג ה"בלאק" או הבלו אלא בעיקר על האופן שבו גדלים פירות היער וכמובן גם ירקות אחרים ופירות. על כן מהות ההבדל טמונה בין סוגי הבלו ברי, שכן מבין סוגיו השונים של פרי זה גדלים דווקא על שיחים ולאו דווקא על עצים ולכן על אלו צריך לברך "פרי האדמה". אותו הדבר בנוגע לתות השדה, אשר גדל כשיח ועליו מברכים בורא פרי האדמה. עם זאת כאשר נטעם בין פירות יער מסוגים שונים, בין אם שגדלו על עץ ובין אם גדלו על שיח, מומלץ גם לברך שהחיינו בין סוג לסוג.

מה אוכלים עם פירות יער?

פירות היער הפכו בשנים האחרונות למאוד פופולריים, גם עקב מחקרים רבים שנעשו סביבם והוכיחו כי הם מועילים לגוף האדם דרך מגוון רחב של איברים ומערכות וגם כי כיום ניתן לרכוש מגוון סוגים של פירות יער קפואים גם קפואים וגם טריים. ועם ההימצאות הכל כך שכיחה ובריאה של פירות היער, כך גם הצטרפו בשנים האחרונות הפירות אל עוד ועוד מתכונים שונים, החל משייקים שונים, עוגות, מאפים, גלידות ועוד מגוון עצום של דברי מאכל המתבססים על טעמים של פירות היער. כל המתכונים הללו נמצאים החל ממטבחי גורמה ועד למטבחים מהירים, משדרגים והופכים את הארוחה הבאה שלנו לטעימה יותר, בריאה יותר ומזינה יותר עבורנו בעזרת מנעד של פירות יער.